Artixen.net – Jak zrobić dobrą stronę internetową o kawie?
Mimo że tego aromatycznego napoju nikomu nie trzeba raczej przedstawiać, to rynek rządzi się swoimi prawami, a konkurencja trudniąca się jego dystrybucją i sprzedażą nieustannie się rozrasta. Jedynym skutecznym w zasadzie sposobem na umocnienie swojej pozycji w tym segmencie jest właściwa promocja, nazywana popularnie „dźwignią handlu”. W XXI wieku zasadza się ona głównie na dobrodziejstwach masowych mediów z wyraźną dominacją sieci internetowej, dlatego niezbędnym wydaje się posiadanie własnej witryny.
Oferta Strony Internetowej
Jak myślisz? Dlaczego Klienci powinni wybrać właśnie Twoją kawę? Czy tylko dlatego, że ładnie się prezentuje na zdjęciach i deklaratywnie gwarantujesz jej jakość na papierze? To stanowczo za mało. Twój profesjonalizm powinien zostać uwydatniony dzięki zwięzłej biografii, zawierającej nie tylko długoterminowe cele przyświecające marce, ale skrótowo cały proces rozwoju przedsiębiorstwa wraz z pokonanymi po drodze kamieniami milowymi. Warto podkreślić Twoje doświadczenie, niebanalną wiedzę i solidny staż w branży, ujawniając informacje na temat rozbudowanej sieci zagranicznych kontaktów wraz z pamiątkowymi fotografiami z podróży biznesowych do najdalszych zakątków globu. Dowód porozumienia z plantatorami z różnych szerokości geograficznych będzie stanowił kapitalną wizytówkę kompetencji, co pozwoli przekonać nawet największych sceptyków. Część opisowa jest w tym przypadku niezwykle ważna, bo nie tylko obnaży Twoją naturę pasjonata, ale również w ciekawy sposób przybliży Klientom właściwości oferowanych produktów. Warto jednak pamiętać, by nie nadużywać w niej branżowego żargonu, a przedstawiać informacje zrozumiałe dla każdego odbiorcy.
Galeria i design
O kawie można mówić bardzo wiele, ale równie dobrze można ją pokazać i wirtualnie „oprowadzić” Klientów po egzotycznych plantacjach i palarni, przedstawiając skomplikowany proces przygotowania starannie selekcjonowanych mieszanek różnych gatunków ziaren, palonych w optymalnych warunkach. Barwna kolekcja fotografii powinna nie tylko uwydatniać elementy ofertowe, ale także pokazywać ogrom pracy, włożonej w przygotowanie finalnego produktu do pakowania i sprzedaży. Identyfikacja to podstawa, dlatego w centralnym punkcie warto umieścić swój logotyp i nie zapominać o wygodnej architekturze treści, ułatwiającej nawigację, w czym pomóc nam mogą narzędzia administratorskie zawarte w otwartych systemach zarządzania treścią. Mimo że obraz nie przekaże walorów kompozycji smakowych i zapachowych, może zachęcić do kupna wielu ukrytych entuzjastów „małej czarnej”. Dlatego też wizualizacje powinny prezentować pieczołowicie dobrane ziarna, korespondując jednocześnie z przyjazną dla oka kolorystyką tła.
Blog Artixen
Blog to nieodzowny element prezentacji marki. Jest nie tylko krynicą wiedzy na tematy branżowe, ale także polem do komunikacji z klientami dzięki sekcji komentarzy oraz cennym źródłem pouczających ciekawostek. Prezentowanie ciekawych i wartych uwagi tematów pozwoli na pozyskanie wielu potencjalnych Klientów.
Pozycjonowanie Sklepu Internetowego
Sklep to bijące serce strony i zarazem element, z którym Klienci najczęściej będą wchodzili w interakcje, dlatego jego poszczególne funkcje od rejestracji poprzez dodawanie produktów do koszyka aż po zwrot właściwych komunikatów na pocztę elektroniczną, muszą działać bez zarzutu. Każdy Twój produkt powinien być opatrzony:
- adekwatnym zdjęciem,
- szczegółowym opisem,
- przewidywanym czasem realizacji zamówienia,
- rozsądną ceną (ustaloną między innymi na podstawie analizy konkurencji),
- dokładną wagą pojedynczego opakowania.
Warto, by sklep został postawiony na stabilnym systemie z rozbudowanym zapleczem modułów zarządzania i organizacji zamówień, wysyłek, rozliczeń oraz płatnych modyfikacji np. Woocommerce lub PrestaShop. Można pod nie również podpiąć narzędzia analityczne, które na bieżąco będą monitorowały ruch i dostarczały danych odnośnie do dokonywanych konwersji. W tym aspekcie pomóc Ci mogą profesjonaliści, którzy przygotują ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.
(więcej...)